Сальвадор Далі один з найвідоміших сюрреалістів ХХ століття, якому присвячено більше тисячі статей та більше сотні книг, його описують як «загадку» та «скандал», йому підкорилася навіть висока мода.

Марія Подойнікова

автор статті

Що об’єднувало тогочасний світ моди та одного з найвідоміших художників XX століття? Про це та не тільки ви дізнаєтеся нижче.

«Сюрреалізм – це я» – часто говорив про себе митець. Сучасного митця неможливо уявити без просування власного бренду, так і Далі створив себе сам і всіма доступними методами працював на своє ім’я.

Сальвадора Далі вважали диваком, але митця з-поміж інших вирізняла чіткість суджень та ясність розуму. Йому вдалося реалізуватися не тільки як живописець, а й як ілюстратор, скульптор, ювелір. Він був більш ніж дотичний до світу моди та залишив там свій вагомий слід.

Сальвадор Далі протягом усього свого життя співпрацював із періодичними виданнями. Варто зауважити, що він був не тільки художником, а й сам неодноразово фігурував на обкладинках журналів і навіть деякий час видавав власну газету “Dali News”, присвячену самому собі та музі життя на ім’я Гала. Ось і ще одна вказівка на те, що будь-яку його діяльність слід розцінювати як виважений маркетинговий хід.

У 30-ті роки розпочинається активна співпраця Далі-художника з періодичними виданнями. У той час був попит на, так звані, інтелектуальні журнали. У 1936 році Далі малює обкладинку до журналу “Мінотавр”, де майстерно стилізує образ міфічної істоти, демонструючи яскраво виражені жіночі риси.

У цей же рік Далі створює свою славнозвісну скульптуру Венера Мілоська з шухлядами, де спостерігається подібність образів та притаманний роботам символізм. Цікаво те, що деякі образи настільки закарбовувалися в уяві митця, що той часто їх трансформував та продовжував у інших творах. Так, образ лобстера з обкладинки “Мінотавра” перекочував до… сукні та телефона.

У 1920-ті роки розпочинається короткострокова, але надзвичайно плідна співпраця Далі з революціонеркою моди Ельзою Скіапареллі.

Основна творча місія Далі – пошук нових форм і матерій, Ельзи – переосмислення поглядів на одяг. Вони були відкриті для творчих експериментів та сміливо їх втілювали. Так, у 1937 році модельєр створює вечірнє біле плаття з контрастним поясом, а на спідниці з’являється розпис у вигляді, вже відомого нам, лобстера. Дещо пізніше це плаття було використано для зйомок для Vogue”.

Потім спільними зусиллями вони створюють плаття-сльозу, заради якого Далі розробив особливу техніку друку по тканині: ці зникаючі сльози можна було побачити під певним кутом та, відповідно, відстані. Також вони створили сукню-скелет, що на той час було справжнім викликом.

Славнозвісна капелюшок-туфля також виникла під впливом сюрреаліста. Ідея такого елемента гардеробу виникла у Далі ще в 1933 році, коли він, фотографуючи Галу, приклав їй до голови кімнатну туфлю. 1937 задум було реалізовано, капелюшок-туфлю носила сама Ельза, Гала та Дейзі Феллоуз, яка на той час була редактором франко–американського журналу “Harper’s Bazaar”.

Для багатьох неочікувано читати статтю про Далі, де мода та розповіді про друковані медіа є головною інформацією. І ми продовжимо, про зв’язок Далі із модними журналами читайте у наступних публікаціях зовсім скоро.

Цікаво?

Отримуйте заряд натхнення першими!

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *