MARIKO GELMAN

Маріко Гельман/Mariko Gelman

Художниця українського походження, яка наразі проживає в Празі. Героїня статей “Forbes Ukraine”, “Art Ukraine”, “Asahi Shimbun”.

Учасниця більш ніж 40 виставок у різних куточках світу.

Авторка скандального муралу  “Дім Куні” та вражаючого перформансу про Чорнобиль та Фукусіму “Деконтамінація”, що виник в результаті тісної трьохрічної мистецької співпраці з Японією. 

 

CV

Маріко Гельман 

Народилася в 1986 році у Києві. На даний момент проживає і працює в Празі, Чехія.

Постійна учасниця міжнародних виставок і організатор майстер-класів (Кіото, Копенгаген, Мальме, Прага, Київ), ведуча “Блог серійного художника” (youtube), фіналістка конкурсу фешн ілюстрації (2012, 2016), головна героїня фільму “Марія і Фукусіма” (спільний проект з японським національним телебаченням Kansai, робота з постраждалими після аварії на АЕС Фукусіма), співавтор фотокниги EXPOSURE (World Press Photo award 2016), з 2018 року член Асоціації клінічного психоаналізу дефіцітарних станів Его.

Освіта:

2018 – MOMA (The Museum of Modern Art NY), Modern art
2017-2018 – Школа клінічного психоаналізу дефіцітарних станів его
2015 – Kyiv Academy of Media Arts, Contemporary art
2003-2010 – КНУБіА, архітектура
2002-2003 – майстерня Ю. Химича при Будинку архітектора
1993-1997 – художня студія Н.І. Осташинського

Персональні виставки (вибране):

2019: artist talk в галереї SAI, Осака, Японія.
2018: TRANSPARENCY, Українсько-японський культурний центр UAJC, Київ,
2018: Японія: напівтон, Київський національний музей декоративно-прикладного мистецтва, Київ, Україна.
2016: EXPOSURE, Gallery Off, Фукусіма, Японія.
2016: EXPOSURE, Watari Museum of Contemporary Art (artist talk) Токіо, Японія.
2015: Галерея Триптих, Київ, Україна.
2014: Львівський палац мистецтв, Львів, Україна.
2014: Aarhus festuge, Орхус, Данія.
2014: Mellemrummet, Копенгаген, Данія.
2014: Сташув, палац Курозвенках, Польща.
2014: Riigikogu (Парламент), Таллінн, Естонія.
2014: artist talk, Еспоо, Фінляндія.

Групові виставки (вибране):

2019: “Genesis”, galerie Tancici Dum, Прага, Чехія
2019: “Зачіпає”, галерея Zefirina, Львів, Україна
2019: “Порядок денний”, Інститут проблем сучасного мистецтва, Київ, Україна
2019: EXPOSURE, SAI gallery, Осака, Японія.
2019: “Вікна”, Музей історії Києва, Україна.
2019: Grafika roku, Прага, Чехія.
2019: “A4, Ballpoint”, Баллада про любов, Галерея Карась Київ, Україна.
2018: 7th Guanlan International Print Biennial, Китай.
2018: «Генезис», Рим, Італія.
2018: Haifa Illustrator`s Biennial, Хайфа, Ізраїль.
2018: “Фіксація”, Галерея Триптих, Київ, Україна.
2018: Tokyo International Mini-Print Triennial, Tama University, Токіо, Японія.
2018: інсталяція Transparency, виставка сучасного мистецтва Нафталін, Музей історії Києва, Київ, Україна.
2017: Інтервенція з проектом Alternative Advertising в Tate Modern, Лондон.
2017: 6th Guanlan International Print Biennial, Китай.
2017: “Київський пейзаж”, Музей історії Києва, Україна.
2016: “A4, Ballpoint”, Галерея Карась Київ, Україна.
2016: Горизонт подій, Мистецький арсенал, Київ, Україна.
2016: International Biennale of Fashion Illustration “IMAGO”, галерея «XX? SPACE »;
2016: “Київський пейзаж”, Галерея Карась Київ, Україна.
2015: “A4, Ballpoint”, Галерея Карась Київ, Україна.
2014: “United”, Черкаський музей мистецтва, Черкаси, Україна.

Колекція:

Роботи знаходяться в колекціях в Китаї (Музей графіки Guanlan), Японії, Україні, Данії, Швеції, США, Естонії, Фінляндії, Латвії.

ЗМІ:

Журнал Пространство https://www.prostranstvo.media/hudozhnicja-mariko-gelman-pracjujte-tilki-z-tim-shho-viklikaie-u-vas-potuzhnij-vidguk/?fbclid=IwAR3Jr1tB0YVIeeMOSli5N0AykH7qthlEXqXXh828LvpS1j57nKPpXkCjH5s

Журнал Культурний тренд http: //www.culturetrend-magazine.com/gelman?fbclid=IwAR0SNXdccF7cbOfetso77x9ZymYDF5UQmcyfu4VaU3t74HT3d

Виступ на радіо про роботу в Японії https://hromadske.radio/podcasts/rankova-hvylya / ditey-z-fukusimy-v-yaponskyh-shkolah-pochynayut-ignoruvaty-mariko-gelman

Лінки:

Рефреймінг https://gallery101.com.ua/reframing/
Про роботу на Фукусімі, Японія https://kpi.ua/ru/node/15837
Виставка I as Another, Лондон, UK https://www.wave-collective.com/mariko-gelman/
Виставка Генезис, Рим https://chernozem.info/ru/journal/181122/
Будинок Куні: https://dumskaya.net/news/avtorom-pikantnogo-murala-naprotiv-odesskogo-usb-089060/
Виставка фіналістів бієнале фешн ілюстрації http://fashionweek.ua/news/ukrainian/prezentac%D1%96ya-m%D1%96zhnarodnoji-b% D1% 96jenale-fashion-% D1% 96lyustrac% D1% 96ji-imago-2019
Виставка Genesis, Прага: https://www.radio.cz/ru/rubrika/bogema/iskusstvo-kak-manifest-transformacii-v-zhizni

 

ОПИС BACK TO HEAVEN 101
Серія робіт Маріко Гельман Back to Heaven 101 зачіпає теми суперечливості природи людства, яке захлинається у технічних інноваціях, створюючи собі нові сенси віри але, водночас, неспроможне відпустити нашаровані на психіку стереотипи поведінки. Серія ілюструє шлях людської свідомості від міфічного світосприйняття до сприйняття усвідомленого і далі до їхнього симбіозу. Релігія, віра та їхні перетворення у сучасному світі — є однією з наскрізних тем виставки.

Унікальні як за своїм змістом так і за технікою виконання, роботи серії Back to Heaven 101 покликані запустити у глядача процес переоцінки: себе, оточення, внутрішніх стереотипів та зовнішніх соціальних норм, які нанизані на стержень індивідуальності.

Полярність використаних медіа, таких як золото та штрихування кульковою ручкою — це провокативна суміш, свідомий інтелектуальний гачок мисткині. Неблагородний інструмент, яким користується кожен, кулькова ручка, нівелює сакральний шарм позолоти на полотні. Тонкі, ритмічні штрихи заземлюють канонізовані теми творів, пропонують новий вектор роздумів, шлях до аналізу поза рамками архетипів, поза звичними моделями.

куратор: Марта Троцюк

Архетипи та стереотипи. 

Як би виглядав наш соціум, якби тисячі років тому людство не вирішило спиратись у векторі свого розвитку на парадигму страждань та фетишизацію жертовності? 

Що сталося б, якби замість ідеї безумовного служіння ми були окрилені ідеєю пульсуючої біологічності та цінності життя самого по собі? 

А, можливо, наше підсвідоме, неінтегроване в робочі психічні структури – настільки потужне та тваринне, що насправді ми потребуємо кордонів для існування? 

Чи залікуємо ми свої соціальні ментальні травми в епоху айті та трансгуманізму? Чи лишається простір для сакральності в епоху сингулярності?

Маріко Гельман

 

ДІАЛОГИ ПРО СВОБОДУ

Вона, що була початком нашого еволюційного шляху; вона, що визначила неминучий вектор людства; вона, взяла на себе моральні зобов’язання нести відповідальність. Вона, Єва, розкаже, що таке свобода.

Полотно, олія, золото, кулькова ручка.
145х200 см
вартість: 2420$

 

СВ. СЕБАСТЬЯН ВИДУЖУЮЧИЙ

Можна не спиратися на парадигму фетишизації страждань.
Можна не іконізувати жертовність..

Можна замість канонізації проводити власну терапію і продовжувати жити далі.

А ціна? Ціна – відсутність величі, мала ймовірність «зайняти своє місце в історії» і «вершити людські долі». І бути звичайним. Нормальним. Середнім.

  • Будете брати?
  • Занадто дорого.

Полотно, олія, золото,  кулькова ручка.
125х190 см
вартість: 2350$

ПРОБУДЖЕННЯ

А, можливо, було краще залишитися в сонній млості Едемського саду?

Метафора Едему – це спосіб життя в межах емоційного інтелекту. Де занурення в Іншого, співіснування через злиття та гра на чуттєвих важелях, трактується еволюційною вершиною. 

Один крок після пробудження до дерева пізнання – і, один раз скуштувавши ментальні сенси, стається внутрішній злам.

Пробудження, як момент зламу, на до та після.

Останні хвилини людства в теплих обіймах безпам’ятства та насолоди.

Полотно, олія, золото, кулькова ручка.
125х190 см
вартість: 3250$
(У приватній колекції)

ІСТИНА, ЩО ВІДМАХУЄТЬСЯ

Головний архетип безумовної Істини.

Наша розповсюджена ілюзія, що ми можемо якось впливати на реальність.

Вкладаємо титанічні зусилля, конструюємо плани, нарощуємо ефективність.

І тут наш такий твердий фундамент тане через дощ.

Єдина умовна реальність, на яку ми маємо вплив – власна суб’єктивна.

Полотно, акрил, олія, золото,  кулькова ручка.
125х190 см
вартість: 2530$

ПЛІТ МЕДУЗИ

Чи не стали ми в епоху постправди та гаджетів пасивні? Чи змінюється наша людська біологічна суть, чи може порядок денний набути інших конотацій та сенсів?

Я запрошую глядача до свого плоту Медузи – де людство спить, вколиховане електричними колисковими, огорнене всевидячим оком камер та доповненої реальності.

На порядку денному наш вектор майбутнього існування в епоху найбільшої сингулярності в історії людства. 

Полотно, акрил,  олія, золото, кулькова ручка.
100х150 см
вартість: 2730$

 

ПОЧУЮ КОЖНОГО

Як багато обов’язків та відповідальності за власні життя ми покладаємо на архетип Героя?

Здатність слухати і чути є конкурентною перевагою чи тягарем, від якого не позбутися?

Полотно, акрил, олія, золото,  кулькова ручка
125х190 см
вартість: 2540$

ЄВА

Збираючи уламки, що мали буяти.

Збираючи сухоцвіти, що мало би бути квітами і ловити промені в краплі роси.

Збираючи нарешті в єдине намисто свої розрізнені мозаїки думок, вагань, чуттєвих інсайтів та надій, вона помічає крихітні зелені капіляри живого, що пробивають собі ще таких делікатний, але рішучий шлях до сонця.

Полотно, олія, золото,  кулькова ручка.
160х200 см
вартість: 2920$

ІСТИНА, ЩО ВІДМАХУЄТЬСЯ II

Навколо чого формується наше Я-соціальне?

Якщо вирізати з загальнолюдського понятійного апарату ідею носія Істини, як швидко ми віднайдемо новий Значущий об’єкт для гуртування своєї психіки?

Чи стане цей пошук полем для єднання чи навпаки – розділить нас на клани, конфесії, угрупування?

Припущення, що наша спроможність до продуктивного мирного співіснування дарує надію.

Полотно, акрил, олія, золото,  кулькова ручка.
125х190 см
вартість: 2530$

ЗМІ

GalNet
ЗМІ
ugallery
ZahidNet
Chernozem

Зацікавили роботи художника?