ТЕКСТИЛЬНІ ПРИНТИ І ПАТЕРНИ 17-19СТ. ПРО ДАВНО ЗАБУТІ ТЕХНІКИ, ЩО НАБУВАЮТЬ АКТУАЛЬНОСТІ.

Василина Буряник

автор статті

Важко переоцінити вагу тканини в повсякденності, адже це те, що супроводжує нас протягом всього нашого життя. Забезпечує фізичний та психологічний комфорт, дає змогу демонструвати настрій, самовиразитись, створює затишок та тепло в інтер‘єрі. І як в любому прикладному мистецтві, в текстильній галузі присутні тенденції та відповідність новим дизайнерським віянням та трендам. Так тканина сублімує історичний, політичний, екологічний контекст та часто залежить від локації.

В наш час на території України чітко прослідковуються етно тенденції в оздоблені тканини запозичені з національного костюму, та часом вони настільки свіжі, що стають популярними в світі загалом. Ось наприклад в 2015 році американський журнал Vogue проголосив українську вишиванку новим модним віянням – www.vogue.com/article/ukrainian-traditional-costumes-in-fashion


Photo: Courtesy of VitaKin Kilimi

І вже через рік ми побачимо вишиті сорочки на королеві Нідерландів, співачці Адель, топ-моделі Хайден Панеттьєрі, акторці Сандрі Буллок та багатьох інших знаменитостях – lovelylife.in.ua/zirky/svitovi-znamenytosti-u-vyshyvankah

Та попри добре знану вишивку на території сучасної Україні є чимало і інших дуже давніх технік оздоблення тканини. І як все добре забуте старе, такі явища завжди мають всі шанси стати свіжим новим віянням. Одна з таких технік «вибійка». Кажучи сучасними словами – це своєрідний принт на тканині, що з однієї матриці наносився паттерном (рапортом) та мав дуже лаконічний, монументальний вигляд. Це давнє явище зародилося на Сході та через Египет і Персію потрапило до нас. Перші згадки про вибійку з‘являються вже в 10ст. на території Києвської Русі, а в 17-му і аж до 19-го століття набувають все більшої і більшої популярності.

На мою думку «вибійка» дуже перспективна техніка, цікава історичною, етнічною глибиною і може скласти чудову конкуренцію медійному друку в еру комп’ютеризації та роботеки. Я з легкістю можу уявити такий вид принту як на одязі молодих українських брендів так і в творах сучасних художників, подібно Andy Warhol, що використовував шовкодрук в своїх роботах чи Banksy який часто застосовує трафаретне нанесення.

0 коментарів

Опублікувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *